søndag 4. november 2012

MIAMI

9 JUNI- 19 JUNI 2011.

Jeg, Torill, Monica, Therese, Linda og Kimberley dro til Miami torsdag 09 Juni. Vi reiste frå vigra til gardermoen og deri fra Miami via London. Det be en lang flytur. I Miami var det armt, overskyet, og hektisk! Folk over alt (at the airport that is!) Første dagen gikk vi rundt og kjika litt. Shoppa litt, og spiste god mat. Jeg, Monica og Linda gikk en tur ned på stranden, Miami beach og nøt den varme gode luften som streifet ansiktet.

På stranden var der mange som spilte fotball, en av de kom løpende mot oss og spurte om vi ville være med. Nordmenn som vi er, takket vi pent nei, for de å komme i kontakt med andre mennesker er SKUMMELT! :p Vi gikk videre og snakket om at EGENTLIG så hadde det vært gøy og at vi egentlig skulle sagt ja. Vi bestemte oss for at vist de stoppet oss på veien tilbake så skulle vi si ja. De gjore de, og vi hadde det ganske kjekt! Jentene mot guttene, men vi tapte:p Ikke lett å spille i sand.

Fredag var det duket for trening for meg, Torill og Kimberley. Vi skulle trene Budokon sammen med grunnleggeren av Budokon og mange andre entusiastiske Budokon uttøvere. Det var varmt, og solen strålte så vi skulle trene ute, under vipler som knapt nokk dekket et område for 5 personer. Naturlig bleik som jeg er var jeg skeptisk til solen. Med med mye solkrem, litt skygge, og en og annen sky, gikk det fint. På kvelden dro vi til en nattklubb der et spansk band spilte. Helgen ble avsluttet med å spise på en koslig restaurant.

Mandag dro vi på restaurant og spiste god frukost og gikk i butikker og shoppet. Jentene kjøpte seg kamera og var veldig fornøyde. Vi gikk oss en tur for å finne et supermarked som vi hadde besøkt tidligere, men vi gikk oss vill og endte med å se på solnedgangen ved en elv som gikk gjennom Miami. Senere besøkte vi studioet til Miami inc og fikk sitte i ”kongestolen” og ta bilder. Tirsdag dro vi på Sightseeing til downtown Miami og båttur for å se sommerhusene til blant annet, Will Smith, Shakira, Madonna og Beyonce.

På kvelden leigte vi en van og kjørte til orlando. På reisen dit regnet det mer enn jeg noen gang har opplevd! Men heldigvis ga det seg til dagen etter. Vi dro til Disney World og fikk oppleve mange kule berg og dalbaner og andre morsomme ting. Vi besøkte magic kingdom og Universal studios. GØY!

Vi tok buss tilbake til Miami og gikk på jakt etter et hotell og sove på, men siden det var fredags ettermiddag, var mye opptatt og veeeeldig dyrt. Da snakker vi ca 1-2 000 $ per natt:S Vi fant tilslutt et ”hull”. Men der kunne vi bo alle 5 på samme rom, og dessuten skulle vi ikke tibringe dagen inne på rommet likevell. Det ble mer festing og dansing og mye shopping og god mat! Vi tok en busstur til Key West. Det var veldig fint der, men utrolig lite å gjøre. Vi ble sittende på en kafe og drikke dårlig iste, og ventet på at tiden skulle gå fortere. Vi fant oss en kai der vi la oss ned og solte oss. Fikk bada litt også, før vi ble jaget bort der i fra.

Resten av dagene i Miami ble tilbragt på stranden. Nydelig vær, utrolig varmt. Tilslutt ble de bare verre og verre i solen. Det hjalp heller ikke å bade, for vannet var så varmt at jeg ikke kjendte at jeg sto med vannet opp til magen. Vi spiste på fine restauranter og gikk på nattklubber. Vi lånte sykler og dro på sykkeltur midt i Miami sin travleste trafikk.

Dagene gikk alt for fort og plutselig satt vi på flyet hjem til Norge. Det ble en travel reise hjem. I London mistet vi flyet vårt pga at flyselskapet ikke hadde ordnet nok tid mellom flyavgangene, slik vi kom oss fra A til B i god tid. De booket oss pået senere fly, men da mistet vi flyet på Gardermoen til Vigra. Vi måtte bestille nytt fly. Da vi kom til gardermoen, måtte vi vente på bagasjen en hel evighet. Det endte med at jeg, Therese og Monica tok flyet, og Torill og Linda tok med seg bagasjen vår og tok nattbussen hjem. Da hadde vi utrolig dårlig tid, men vi var heldige og fikk snike i sikkerhetskontrollen. Vi ble ropt opp på høytalerne, og selfølgelig lå gaten våres helt i enden av flyplassen. Med tørr tunge, heseblesende pust, smerter i lungene og vonde bein kom vi springende og rakk flyet i siste liten. Du kan tro vi fikk mange stygge blikk på flyet:S