søndag 11. november 2012

Farsdag

Gratulerer så mykje med farsdagen min kjære pappa Harry og Even, pappa til Alva. Og resten av fedrene der ute!:)


I dagtidlig våknet jeg av koselyder fra Alva. Jeg kikket på klokken, 08.45 lyste mot meg, sannelig var det tid for og stå opp. Alva lå på magen i sengen når jeg kom inn, og var i strålende humør, noe som hun alltid er når hun våkner:) Vi ordnet til frukost til pappsen som ennå lå og sov. Vi (eller jeg. Alva lå på gulvet og lekte) kokte egg, stekte rundstykker og dekket på ulike pålegg og drikkevarer:) Alva begynnte å bli sulten, så hun fikk ta turen inn til pappsen før mating, slik at mammsen fikk ordnet resten:) Pappsen fikk kort fra Alva og pakke. I pakken var en rødbrun bukse, Chino fra Cubus. Den satt som ett skudd (med lengde som unntak. Der må jeg ta frem symaskinen og legge den opp) og han ble veldig fornøyd:) Vi koste oss alle tre ved frukostbordet. Alva satt i høystol for første gang og fikk servert rundstykke med smør og leverpostei. Skal si det falt i smak:) Flinke pia vår:)

Senere gikk jeg og ALva en tur for å finne bjørkeris (?). Jeg tenkte å prøve å lage bjørkehjerter og henge opp og pynte med til jul:) Det blir spennende:) Jeg fant en fin bjørk og begynte å klippe. Da jeg skulle putte det oppi i posen jeg hadde med meg til formålet, var den jammen aaaalt for liten. Jeg prøvde å stikke det under vognen, og det gikk, men da måtte jeg snu for det var ikke plass til mer. Jeg trasket hjemover, mens kvistene stakk ut både her og der, og sopte bakken og alt kom fremom!:) Du kan tror jeg brakte frem smil og latter hos flk som gikk og kjørte forbi. Sikkert et komisk syn!

Kl tre dro vi inn til min mormor, der ga jeg middag til Alva, som jeg ikke rakk før vi dro. Så dro vi på NKS (norske kvinners sanitetslag) basar. Der fikk vi kjøpt kaker, sveler og kaffi. Samt årer laget av tred, tombola og lodd på bok. Jeg og mormor vant mye forskjellig. Her er litt av fangsten:


Denne dukken vant Alva på åresalg og den er større enn henne! :O Den falt veldig i smak hos lisjemor:)

Åresalg: Fin hekla? duk:)

Åresalg: Dette hjertet skal pryde hjemmet vårt denne julen:)

Tombola gevinster: Pez med figur fra Madagaskar, blyanter med viskelær og blyantkvesser, og dusjsåpe og drops.

Pezfiguren på nært hold:)



Ha en fortsatt fin søndagskveld:)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar