lørdag 3. november 2012

Bloggoppstart:)

Hei igjen:) Jeg starter opp bloggen igjen, etter ei pause på to år, vil jeg si det er på tide. De to siste åra har jeg gjort mye forskjellig.

I 2010 fullførte jeg sykepleierutdanningen min og begynte å jobbe i barnehage, ettersom planen var å reise litt. Hadde også jobb i hjemmebasert omsorg, som jeg har hatt siste året, og på treningssenteret wellness som instruktør i Zumba og resepsjonist. I november dro jeg, samboeren, og et vennepar til London på langweekend. London er en utrolig fin by, som man aldri blir lei. Der er alltid liv og røre og alltid noe å finne på. Vi dro på Madame Tussauds, gikk tur i kensington garden, SHOPPET og dro på sightsseeing, og musikal; Grease. Prøvde å finne den blå døren i Notting Hill der vi lå på hotell, men uten hell. Der var maaange blå dører. Ble vist veldig populært etter filmen:)
I 2011:
I januar begynte jeg i ny jobb, på kirurgisk avdeling i volda. Spennende og skummelt. Var kvalm i flere uker av nervøsitet, selv om det gikk bra. Utrolig kjekke kollegaer og veldig godt arbeidsmiljø! Anbefaler den arbeidsplassen på det varmeste <3 Mars 2011, ble jeg og Even, tante og onkel til en nydelig jente med navn Vilde. Broren til Even. Moren til Even giftet seg med sin kjære Sigfred, i Sæbø og festen ble holdt på rekkedal. Veldig koselig å møte Even si familie igrjn. Det er ikke så ofte vi ser de som bor i ørsta. Alt for gale siden det er bare 40 min unna. I påskeferien var det nydelig vér og det ble en tur opp til Håbakknotten iført bikinioverdel! Snakk om fint vér!:)
I Mai var jeg og Even i konfirmasjon til min stebror, Martin. Det var nydelig vér den dagen, og det ble mange fine kjærstepar-bilder av meg og Even, Ida og Tord:) Vilde døpte seg også. Koselig dag med kjekke folk:)
I Juni dro jeg til Miami sammen med Torill, Therese, Monica, Linda og Kimberley. Utrolig kjekk tur!:) mer om det i et annet innlegg.Vi kjøpte også hus i juni og fikk flytte inn i begynnelsen av mnd. Siden jeg var i USA flyttet mannen ut av leiligheten våres, og inn i huset på egen hånd. Flinke mannen min! Da jeg kom hjem hadde han malt stue, kjøkken, gang x2. Da sto det igjen 3 soverom, trappegang, loftstue, gang, og badet nede. Badet oppe tar vi ved en senere anledning. Skal si det er mye arbeid å male trehvit panel hvit! Først sparkle, og grunnex 2. Så to strøk med maling. Huff for et arbeid. Vegger og tak er dekket av panel. Men så bra det blir! Har funnet fineste tapeten som skal være på ene veggen på det største soveromet, og nydelig ikea lampe, maskros. I Juli var oppussingen så og si ferdi, og vi hadde innflytningsfest:) Vi fant ut at vi venter en baby i midten av mars:) var også på blåtur med jobben og fant ut at en venninde/kollega også skal ha baby, ro uker før meg, og en annen kollega skal ha i slutten av februar:) kjekt!:) da er vi tre på avdelingen som skal ha i mnd februar/mars:)
I September fortalte vi familie og vennen om nyheten, og det ble sykehusopphold på meg. Mer om det senere.
I desember var jeg hos pappa på julaften og dro videre til moren til Even for å feire sammen med dem, koselig:) 2 juledag ble vi rammet av Dagmar og ble sittende i bekmørket i juleselskap. Greit å ha mange rundt seg i en slik situasjon:)Nyttårsaften ble feiret hos mamma og videre til moren til Even:) Godt Nyttår:)

2012: Høygravid og i jobb enda:) Fikk utvidet vikariatet til 20 februar! Hurra!:)
Farfar døde 15 februar etter å ha vore dårlig lenge:S Permisjon 02 Mars:)
15 Mars fikk vannet og Alva kom 16 Mars kl 14.26, 3615 g pg 49 cm lang:D verdens nydeligste!!
16 Mai døde moss (morfar), han var også dårlig i flere dager før det skjedde:S
17 Juni: Alva døpte seg:)
Juli: Alva sin første ferietur. Oslo-Kristiansand-Bergen, sammen med tante Torill og onkel Marius. Det har vore ei kjekk periode fra sist blogging og noen av hendelsene kommer jeg til å beskrive nermere med tiden:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar