onsdag 7. november 2012

Babysang, juicy, farmor og farmen!:)

I går satte jeg alarmen på klokken til 08, fordi Alva skulle rekke og sove litt før babysang. Vokna av alarmen etter ca 20 min slumring... Alva var ikke å høre, å jeg var trøtt, så da la jeg likså godt hodet på puten en stund til. Etter en halv time våkna ho og vi sto opp:) Trillet (eller skle ettersom det er vanskelig å manøvrere vognen og hjulene nesten ikke får rundt) ned til kirken sammen med ei fra barselgruppen og babyen hennes. Vi var mange som møtte opp i dag. 8 mammaer og 9 barn:) Alva lyste opp når hun såg noen fra barselgruppen vår. Det var tydelig at hun kjendte igjenn bayene som hun har tilbragt mye tid sammen med:) Vi sang "lille petter edderkopp", "se regndroper", "bomchika", "bæ bæ lille lam", "ro ro ro din båt", "høty i et epletre og "stor bølge, liten bølge" og mange fler. På den siste sangen ligger barna på rygg på gulvet og vi svaier en stor "fallskjerm" over de. Det synest mange er kjempe gøy! Etter på spiste vi frukt og drakk saft og barn leket seg.

Alva var i sine to første krangler i dag. En baby tok fra henne leken hun hadde og begynte å spise på den. Alva ålte seg lenger frem for å ta tak i den og trive den ut av munnen på henne:p Må ikke komme her og komme her! Senere ble hun lugget i håret flere ganger, men reagerte ikke, siden mamsen var i nærheten å kunne raskt ta babyhanden bort fra håre hennes. Til middag lagde jeg "juicy chicken" med ris og grønsaker. Veldig lett og veldi godt! Bare legge tint kylling i posen som følger med, ha i krydderblandingen og rist posen slik det fordeler seg bra. Ha inni ovnen på 200 grader i ca 30 min. Voila! Saftig og veldig god kylling til middag! Absolutt å anbefale:)

Ellers har jeg vært på besøk hos farmor i kveld, etter at Alva hadde lagt seg. Vi koste oss med pizza, lefser pg handarbeid. Min farmor er nemmelig utrolig flink til å brodere bunader. Den sunnmørske fra Ørskog, er den som hun er ekspert på! Har til og med vært i "Familien" :) Flinke farmor! Vi såg farmen, og så snudde jeg nesen hjem for å finne sengen!:) Deilig å legge seg etter en lang dag på beina!:) God natt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar