onsdag 12. desember 2012

Kokkerleringsdag (tirsdag)

I går hadde Even en feriedag, før han i dag gikk ut i permisjon. Vi stod opp og spiste en god frukost med egg, laks og rundstykker. Alva spiste et heilt rundstykke aleine, uten skorpa vel og merke. Jeg gikk og la meg en stund sammen med Alva (hun i vognen og jeg i sengen min), go fikk sovet ut:) Etter det kledde vi på oss og dro til Vik for og handle litt diverse og for å klippe håret mitt:) Utrolig deilig å få en forandring:)  Nå er det kortere, tynnere og mye lettere å handtere:) Jeg elsker følelsen håret gir den dagen jeg har vært med frisøren. Det er mykt og glatt og er perfekt. Så vasker jeg det og krøllene kommer frem og det ender opp i hårstrikk, spesielt dersom jeg ikke har noen planer den dagen eller jeg skal på trening. Vi fikk handlet litt inn til førjulstiden:) Mye god mat. 

Vi bruker å sitte på gulvet sammen med Alva og leke. Vi kjikket litt på tv, Alva så på magen og lekte seg, i neste øyeblikk sitter hun! Verken jeg eller Even har satt henne opp. Jeg er superstolt i mammahjertet mitt og hun smelter meg fullstendig!! Flinke lille gode frøkna vår! Hun har også begynt så vidt å krype. Tar noen få "skritt" før hun sklir ned igjen på magen. Hun er også inni en fase der hun rister på hode (som om hun sier nei). Vi spør henne ofte spm, og hun "svarer" med å riste på hode. 

"He du sove godt Alva?" og hun rister på hode.
"Va de godt?" og hun rister på hode.
Vi får ofte en god latter, for av og til er svaret så passende:)

Her en dag spurte Even om han kunne få en suss. Alva ristet på hodet og klasket han på kinnet:) Søta!

Jeg skal lage diverse godbiter i kveld og i morgen:) På kvelden dro jeg på bodystep/styrke og etter det lagde jeg pikekyss og karameller:) Oppskrift og fremgangsmåte kommer senere. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar