søndag 23. desember 2012

Julaften før i tiden


Huset er nyvasket. Snøen ligger fint på bakken. 
Temperaturmåleren viser 0. Juletreet er pyntet. 
Alle lysene på adventsstaken er tent og vi venter.. Venter på at klokken skal bikke 12, og det endelig er julaften:) Denne julen har jeg gledet meg ekstra mye til. Jeg har nesten telt ned ukene og dagene frem til jul. Julen er min favoritt høytid. 
Den er så koselig med alle snøen, stemningen, julenissene og snøkrystallene. Julematen og julemusikken. 
Å pynte juletreet er høydepunktet i min jul (sånn førjulsmessig). 
Endelig er den store dagen her. Det er første julen jeg og Even feirer sammen. 
Tidligere har vi vært hver for oss, og møtt hverandre på kvelden. 
Men denne julen skal vi feire i lag. Og i tillegg har vi Alva, lille goklumpen vår! 
Vi gleder oss så utroligt mye til å vise henne denne fantastiske høytiden og til å skape tradisjoner til vår lille familie. 
Noen kommer fra min side, andre fra Even sin side og noen er nye. 


Da jeg var liten begynte vi julaften med at jeg og min søster, Ida Mari, sto opp og kjikket spent nedi julestrømpen vår. Der var det alltid mange gode ting. Twist, godterier, mandariner og du kan tro gleden var stor! Snop så tidlig på dagen! Vi satte oss forran tven og så mange god klassikere som "tre nøtter til askepott", "reisen til julestjernen" og "timmy gresshoppes julefest". Deretter har vi gått og ventet på den gode julemiddagen som blir servert:) Etter det, skulle pappa ALLTID sove litt på sofaen, så da måtte jeg og Ida finne på noe før vi begynte og åpne gavene. Vi brukte alltid og skrive ned hva vi fikk med hvem, mye enklere å huske når man skal ta takkerunden:) Sent på kvelden såg vi "flåklypa grand prix" før vi gikk og la oss, etter en veldig vellykket dag:) Vi gleder oss til og skape nye minner og tradisjoner sammen med Alva og resten av familien vår:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar