onsdag 19. desember 2012

Juleforbredelser

I dag (tirsdag) har vi vasket til den store gullmedaljen! Vi begynte på kjøkkeninnredningen i går men vart ikke ferdig:) Tok det igjen i dag, og i tillegg så tok vi badet oppe, støvsugde første etasje og vasket gulvene i første etasje:) Alva fikk kjikke litt på Drømmehagen, Det er en stor hit! Hun lå på gulvet og etter hvert satt hun seg opp. Uten og ha hendene nedi:) Hun har gjort det flere ganger nå, og det er like gøy og se det hver gang:) Etter det dro vi for å handle mat. I kassen satt en venninne av min søster, som prøvde forskjellige ting for å få Alva til å smile. (Hun smiler ikke så mye når hun er trøtt eller sulten, i dette tilfellet sulten!) Under betalingen gjespet Alva og der kunne jeg se en liten tann til. På siden av den første hun fikk. så nå har hun tre tenner nede, og ingen oppe:) Søta! Da vi skulle gå, sa kassadamen hade og vinket til Alva, da smilte hun et stort fint smil samtidig som hun vinket!:) Lille gullet! Før vi dro hjem kjøpte vi billetter til "venners venner" på Hareid hotell og tok turen på jobben til søstera til Even. etter det lagde vi middag og koste oss. Alva har faktisk sovnet til på normal måte i kveld.  Hun ligger på "rette" plassen i sengen, i motsetning til i går da hun lå i fosterstilling oppå dynen sin, på tvers midt i sengen. Hehe.. Mange rare sovestillinger på denne jenta! Jeg dro på årets siste Step/styrke time. Forstsatt like gøy! Merker fremgang fra gang til gang på hvor mye vekter jeg kan ha på vektstangen og hvor god formen er i kondisjonsdelen:) Skal prøve å få presset inn noen egentreningsøkter i romjulen også:) Med så mye mat, så må jeg balansere med litt trening også:) 

Etter jeg kom hjem har jeg lagd pepperkakedeig som vi skal bake i morgen. Så har jeg laget middager til Alva, og pyntet til jul:)

2 dl sukker, 1 dl sirup, 150 g smør smeltes på middels varme i en panne. 



Når det er smeltet, la av platen og la den avkjøle en liten stund. rør inn 1 dl kremfløte. 

Rør i hop 450 g mel, 1/2 ts pepper, 1/2 ts nellik, 1/2 ts ingefær, 2 ts kanel og 1 ts bakepulver i en bolle. Hell oppi blandingen i pannen.


Ha over plast og sett kaldt noen timer, gjerne over natten. Kjevl og trykk ut og stek i ovnen på 175 grader i 9-10 minutter.

Pynt som ønsket!:) Nyt!:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar