torsdag 27. desember 2012

Julaften og 1,2,3 juledag

Okei, så er jeg LITT sen med å legge ut innlegg om julaften.. meeen det har vært så utrolig mye som har skjedd siden, og da tar man seg tid og nyter de øyeblikkene før de suser avgårde.Så da tar jeg en oppsummering fra de dagene som har gått:


Julaften begynte med en god frukost og dusjing av alle mann. Jeg gikk rundt og ordnet det som var igjen før vi var heeelt klare til å dra til moren til Even. Som f.eks. å lage rabbestappe. Satte det på kok og ordnet både meg og Alva, og so dro til sammen med Even på besøk til faren has (Skrudde selvfølgelig av ovnen før vi dro, skal ikke skje noen ulykker her i jula, nei). Da vi kom oppigjen lagde jeg ferdig rabbestappen mens Even hadde alle pakkene og tingene våres ut i bilen. Gjett om den var full!Vi dro til svigermor i hall tre tiden, pakket ut og ventet på at folk skulle komme. Torill, Marius, Cato, Kristina, Vilde, Ole og Jorunn. Jeg , Even, Alva, Bodil og Sigfred var der fra før. Vi spiste en nydelig god middag før vi begynte på gavene til barna. Det var stappfullt med gaver under treet og utover gulvet! Fordi vi var 8 voksne og 3 barn, ble det utrolig mange gaver. Alva la sin elsk på en av gavene til farmor, men det var båndene på pakkene som var kjekkest! Hun fikk utrolig mye fint! Hele 11 ullplagg og mye annet fint! Bilder kommer! Så tuuusen takk for alt det fine hun har fått, og som jeg og Even også har fått:) Alva la seg ca kl halv 8, da var hun trøtt. Hu sovnet gansje fort, og resten av gjengen spiste dessert før familien Meinset Hansrud og Torill dro hjem. Det har vært en veldig vellykket dag! Alle barna oppførte seg eksemplarisk!! :) Da alle var dratt, satte vi oss ned og spilte Trivial pursuit. 




 Her er noen av de fine gavene som Alva fikk:) 










Mye god ull, som er god og ha i desse kalde vinterstider:)



Første juledag begynte med julelunsj inne med tanten til Even. Der møttes vi som feiret jul i lag i går samt Marius, kjæresten til Torill. Mye god mat og godt selskap. Even hadde ila natten blitt kjempedårlig, kvalm og fikk feber, så han lå på sofaen mesteparten av tiden. Alva koste seg i gyngestolen til Jorunn. Det var gøy! Etter det dro jeg og Alva i juleselskap til tanten min. Slapp Even av hjemme så han kunne bli bedre til resten av julen:) I dette selskapet var det også mye god mat og godt selskap. Alva fikk mange koser av en liten gutt som var der. Hun synes det ble en smule mye, så hun prøvde å sku han bort. 






Andre juledag var en chill dag for oss. Jeg dro til pappa for og levere Alva. Hun skulle overnatte, for jeg og Even skulle egentlig ut. Men når han er syk og ingen av mine venninner skulle ut, så droppet vi det og hadde rolig kveld i staden. Jeg fikk besøk av 5 venninner:) Og Even lå på loftet. Alva var med morfaren likevell, det er godt for både oss, henne og pappa og Nina at vi låner henne bort av og til:)


I dag har vi vært å byttet noen julegaver som var i for små str, og så hentet vi Alva. Du kan tro gjensynsgleden var stor etter HELE 22 timer!Det var utrolig godt å holde henne i armene mine igjen:) Vi kjørte videre til Volda for å møte min gode venninne Hanna:) Alltid like kjekt og møte henne, for selv om vi ikke snakker så ofte, så føles det som om vi ser hverandre hver dag:) Vi holder ikke igjen på praten:) Da klokken nærmet seg 16, dro vi videre til søskenbarnet til Even, der det var duket for juleselskap:) Vi fant frem med det same, selv om vi ikke hadde vært der før:) Et kjempe fint hus med god mat og godt selskap:) Utrolig gøy! Alva sovnet på vei hjem,og jeg trodde egentlig hun kom til å ville være våken en stud før hun la seg, men hun sovet ganske så snart:) 

Ha en fortsatt god jul:)

1 kommentar: